Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JojjeJoker
Har en V70 D5 AWD 2011 och har precis kopplat in ipoden till stereon via aux kabel. 3,5 till 3,5.
Men spellistorna kommer inte upp på stereon och jag kan inte byta låtar på stereon utan måste göra det på Ipoden.
Ska det va så eller?? Ska man inte kunna få upp listorna på stereon och manövrera därifrån??
Måste man ha apple original kabel eller??

//Linda
av Bewsfroe
Aux-interface är ju ganska simpelt och kommunicerar inte med stereon utan skickar i princip bara ljud om jag inte e helt fel på det.

Vill du kunna byta låt och spellista på stereon/rattknapparna får du nog satsa på ett dyrare interface typ iMiv etc.
av llesrof
Bewsfroe skrev:Aux-interface är ju ganska simpelt och kommunicerar inte med stereon utan skickar i princip bara ljud om jag inte e helt fel på det.
Inte i princip, det är bara ljud som går via AUX. Åt ett enda håll dessutom.
av llesrof
JojjeJoker skrev:Tack för svaren...!!=)
Nån som vet om det är möjligt att koppla upp och spela musik via bluetooth???
Ja, om du har det tillvalet till stereon. Har en kollega på jobbet som kör på det sättet och det fungerar visst kalasbra. Annars finns det tredjepartslösningar från till exempel Grom Audio.

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]