NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dpa
Har problem med att motorlampan tänds lite då och då på min v50 1,8 -05-.Haft den inne på verkstad där felkoder utlästes men inga felkoder är aktiva.Lampan är släckt i ca 2 dagar varpå den tänds och lyser ca 1-2dagar.Någon som har några tips på vad det kan vara.
Hej,

har varit med om samma sak med firmans V50 Flexifuel, dock utan att lyckas
utröna problemet.
av Marres
Var med om samma grej, att lampan var tänd, sen kunde den vara släckt i allt mellan 1dag till 1vecka innan den tändes igen. För mig var felet "bränsletryckgivaren"...

Vet inte alls om det är samma för dig, men värt att notera iaf...
Användarvisningsbild
av CarMan
Ofta är felkoder inte aktiva. Men det är då viktigt att kolla på vilka inaktiva koder man har & även kolla räknarna till dessa.
av dpa
Ska in imorgon för att uppdatera mjukvaran.Enligt verkstaden(auktoriserad) kan det vara det det som spökar.
Fick även ett tips av en fd volvomekaniker som tittade på de utlästa koderna att det ev kunde vara något strul med gasspjället, fast ingen kod är funnen aktiv.
Användarvisningsbild
av CarMan
Men vilka koder hadde du så?
Utan koser kan det ju vara alt från felmonterat hjullager till sprucken slang till oljafällan.
av dpa
CarMan skrev:Ofta är felkoder inte aktiva. Men det är då viktigt att kolla på vilka inaktiva koder man har & även kolla räknarna till dessa.
Var inne på volvo och uppdaterade mjukvaran.Lampan slocknade men tändes efter 4 tim.Börjar bli jävligt irriterad på lamp fan. Carman vad menar du med att kolla "räknarna" till felkoderna?
av dpa
Lampan skrev:Kolla gärna den här tråden där bl a jag och Snoken försökte hitta lösningar på en lysande motorlampa.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... motorlampa

Lampan
Tack för tipset "lampan" läst eran tråd tidigare.Kände du någon skillnad när du körde bilen när lampan var tänd.Tycker att jag känner att den inte svarar riktigt på gaspådrag.Får väl boka en tid på verkstaden så de får felsöka var problemet finns.
av Lampan
dpa skrev:
Lampan skrev:Kolla gärna den här tråden där bl a jag och Snoken försökte hitta lösningar på en lysande motorlampa.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... motorlampa

Lampan
Tack för tipset "lampan" läst eran tråd tidigare.Kände du någon skillnad när du körde bilen när lampan var tänd.Tycker att jag känner att den inte svarar riktigt på gaspådrag.Får väl boka en tid på verkstaden så de får felsöka var problemet finns.
Jag är inte helt säker längre, det är ju ett tag sedan, men har för mig att jag tyckte den var lite "bluddrig" och kanske lite tröttare än vanligt vid gaspådrag.

Lampan
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]