Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Trumman
Hallojsan i stugorna ..

Ok ändrar hela inlägget och dess utförande.

Så nu istället. Vad för typ av batteri skulle ni rekomendera till en bil med MYCKET utrustning
där jag hag en väldigt kraftig stereoanläggning i bilen.

Jag hade tidigare ett optima Yellowtop som jag självklart var väldigt nöjd med.
Men då dessa kosstar närmare 3000KR i dag så vill jag inte lägga ut dessa pengar på ett nytt.

Jag kan kan tänka mig ett batteri från mellan 800-1500KR klassen.
Har sneglat lite på Nordströms AG-AC (silver) och DEKA.

Vad orkar ett volvo orginal batteri??

MVH: TRumman.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
För det första skall du ha ett startbatteri och jag rekommenderar Global som jag tycker funkar bra. Storleken på batteriet är lätt att beskriva....så stort som får rum. :mrgreen: . Hur stort effektuttag har du i din bil, beskriv gärna vad du har för extrautrustning på och i bilen samt effektåtgång (Watt) för dessa. Vad har du för generator i bilen, hur många Amp laddar den som max?

Mvh GK
av Trumman
Ja det var ett startbatteri jag var ute efter med hög kapacitet.
Men eftersom jag var i stort behov av ett nytt så har jag trotts allt gått o köpt mig ett Tudor Technica TB620 (62Ah).
Och eftersom jag hade ett Optima YT. tidigare så behövde hag aldrig bry mig om att byta batteri förrens nu då.
Så idag när jag böt till det nya så gick ju självklart pinnbulten till batterifästet av nere i gängorna.. GRRRR,, bara borroa upp gänga om och försökalösa det på något sätt
så batteriet sitter fasst.

Angående utrrustning osv. Tänkte jag ta upp i annan forumdel. Då jag i första hand tänker på extra strömförsörjning till mina Slutsteg o grejer.
Användarvisningsbild
av päpplet
om du har tillgång till svets så lägg dit en mutter på undersidan av batterihållarskruven och svetsa fast den. Då har du något att dra i och den släpper av värmen
av Trumman
allt är ordnat. Borrade ur det gammla satt in en ny. så nu sitter batterit fasst igen :)
SA4AQS: ja det var tur det hände nu. hade aldrig gjort detta i vintras. USCH.

Om växellådan är trasig får[…]

Även lacken åldras. Att hålla den[…]

Läckage koppling v70 II

Fråga- Är din bild på cylindern […]

ELFEL från helvetet?

Berätta vilken bilmodell du har samt år[…]