Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av p18
hej undrar om nån vet om om jag kan kan ha blocket från en 744 gle med en b230 e från 88a i en 940 med f motor .. eller blir det problem med spridarna .. finns alla uttag på blocket för 940:ins givare .. mvh örjan
Användarvisningsbild
av Sparkz
Högre komp på E-motorn. Hål för spridare i toppen, dom måste pluggas. Hål för tempgivarna finns... Undrar hur det är med knackgivaren? Skruvhål för impulsgivaren? Pulsair var det väl på E-motorn med?
Jobbigt... Vill du vara säker på att det funkar bra, skaffa rätt motor. Har du gott om tid och känner för att lösa en massa problem som kommer upp, gå på E-motorn. :wink:
av p18
grannen har en 740 gle som ska skrotas å jag får bilen ..men det e väl så att spridarna e minsta problem .. givarna under insuget som du nämner kan nog ställa till problem.. men det verkar som min 944 e hel men jag får ingen sopp in i motorn pumpen går å skruvar jag av bensinslangen sprutar det bra .. dock kommer det inga duschar när jag lyfter på spridarna..å jag har jordat kablarna som sitter i "insprutningsbryggan" har varit med om en 740 90a som gjort likadant då var det sridarreläet till radion som hade lagt av det sitter framför expansionkärlet på 740 90 iallafall.. men 940 verkar ha lite mer elektronik i sig kan det va styrboxen ?
Senast redigerad av 1 p18, redigerad totalt 0 gånger.
av p18
p18 skrev:grannen har en 740 gle som ska skrotas å jag får bilen ..men det e väl så att spridarna e minsta problem .. givarna under insuget som du nämner kan nog ställa till problem.. men det verkar som min 944 e hel men jag får ingen sopp in i motorn pumpen går å skruvar jag av bensinslangen sprutar det bra .. dock kommer det inga duschar när jag lyfter på spridarna..å jag har jordat kablarna som sitter i "insprutningsbryggan" har varit med om en 740 90a som gjort likadant då var spridarreläet som hade lagt av det sitter framför expansionkärlet på 740 90 iallafall.. men 940 verkar ha lite mer elektronik i sig kan det va styrboxen ?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Kollat gnista? Om t ex impulsgivaren är kass får inte bränslestyrenheten nån varvtalssignal, och då kommer den heller inte att öppna spridarna.

Hmm.. hade du tänkt byta motor för att åtgärda ett elfel????
av p18
har gnista .. men spridarna duschar inte.. bra stråle i b ränslelidning vid motor .. när jag fick bilen så var det snustorrt i kyl så jag trodde toppen va körd ..så jag tänkte de väl bara å byta motor..
Fundering på fälgar XC60-2017

Tack för svar! man blir ju tokig i däck […]

Läs också kommentaren till artikeln, h&[…]

Slangar v70

Fel av mig, evap purge valve sitter bredvid batter[…]

Dålig broms

I höstas köpte jag en huvudbromcylinder […]