NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frippe87
Hej!

Vart är det lämpligast att ha remotekabeln inkopplad i en v50? Tänkte först på parkljuset, men då måste man ju ha dom på för att få ljud, jag är ute efter konstant 12v då min högnivå-lågnivå ska ha det. Vart tar man det ifrån?

//Fredrik
Användarvisningsbild
av Brainy
Ändrade din rubrik lite så du har större chans att få hjälp och folk med liknande problem har enklare att hitta denna tråd. Försök tänka på att sätta tydligare rubriker i fortsättningen. (Personligen trodde jag att du letade efter fjärrkontroll till dieselvärmare)

Hur menar du med konstant 12V? Hela vitsen med en remote är ju att du ska ha konstant 12v till slutsteget men att slutsteget ändå bara ska vara igång när det kommer kräm till remoten.
Det måste väl finnas en remotesignal avsedd för slutsteg i denna bil?
Webbis fick en eftermarknads baslåda monterad i sin V50 av Upplands motor, har svårt att tänka mig att de skulle köra en fullösning som att ta signalen från bakljuset :???:
av frippe87
Högnivå till lågnivå omvandlaren vill ha konstant ström står det, jag tror att den sedan kopplar på slutstegen när bilhögtalarna sätts igång. Så omvandlaren ska ha ström hela tiden, men det betyder inte att slutstegen har konstant ström. Jo jag vill ha det för att om man kopplar in som tex du har gjort fellow så måste man ju ha instrumentbelysningen på för att slutstegen ska funkar, eller har jag fel? Stereon i orginal funkar ju även om bara nyckel är i, det är så jag vill ha.

//Fredrik
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?