- mån 01 nov 2010, 22:29
#461356
På grund av kommande höga servicekostnader så är jag övertygad att bilen S 40 2.0D inte är motiverad att ha kvar efter den passerat 8000 mil.
Är det någon som är insatt i vad D3 motorn till S40 är för något förutom 5 cylindrig 150 hk motor, vilka serviceintervaller ligger för denna motor och finns det omotiverade toppar där servicekostnaden är hårresande hög. Det är verkligen synd att inte Volvo kunde haft D3 med 163 hk som alternativ, känns lite som man har en 2:a hands sortering då det gäller motoralternativ till S40/V50.
Har även funderat på A3 2.0TDI, BMW 318d el 118d eller en Golf GTD.
Är det någon som är insatt i vad D3 motorn till S40 är för något förutom 5 cylindrig 150 hk motor, vilka serviceintervaller ligger för denna motor och finns det omotiverade toppar där servicekostnaden är hårresande hög. Det är verkligen synd att inte Volvo kunde haft D3 med 163 hk som alternativ, känns lite som man har en 2:a hands sortering då det gäller motoralternativ till S40/V50.
Har även funderat på A3 2.0TDI, BMW 318d el 118d eller en Golf GTD.
Fiat 500 de luxe -59. Volvo V60 D4 aut Momentum BE-15