Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kallegr
hej,försöker desperat med detta forum,har en 850 se -95,det började med att den hackade till någon gång under körning,sen började den vara svårstartad när den var kall,nu idag ville den nästan inte starta,efter en stunds gnuggande med starten så starta den,när jag sen la i backen på min automatlåda och började backa ut så bara dog den,sen vägrar den att starta :shock: någon vänlig själ som har ett tips att ge :roll: har bytt fördelarlock o rotor,hjälp :(
av *pettson*
kallegr skrev:hej,försöker desperat med detta forum,har en 850 se -95,det började med att den hackade till någon gång under körning,sen började den vara svårstartad när den var kall,nu idag ville den nästan inte starta,efter en stunds gnuggande med starten så starta den,när jag sen la i backen på min automatlåda och började backa ut så bara dog den,sen vägrar den att starta :shock: någon vänlig själ som har ett tips att ge :roll: har bytt fördelarlock o rotor,hjälp :(
Läs om hur man kikar på felkoder. Återkom med ev felkoder.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
kallegr skrev:hej,försöker desperat med detta forum,har en 850 se -95,det började med att den hackade till någon gång under körning,sen började den vara svårstartad när den var kall,nu idag ville den nästan inte starta,efter en stunds gnuggande med starten så starta den,när jag sen la i backen på min automatlåda och började backa ut så bara dog den,sen vägrar den att starta :shock: någon vänlig själ som har ett tips att ge :roll: har bytt fördelarlock o rotor,hjälp :(
Kan vara lite olika fel. Jag tror att du har ett problem med bränsletillförseln men börja med att kolla att du har gnista så vi vet om det finns.

Finns gnista så kan du kolla följande.

Systemets tempgivare, om den ej funkar kan bilen bli mycket svårstartad när motorn är kall.
Bränslefilter, Bränslepump(ar), Bränsletryck samt spridare.

Mvh GK
av kallegr
harkollat att jag har gnista,vart sitter bränsle pumpen tro ? :roll: kan det vara den el reläet till den,hur kollar man det,tacksam för svar :)
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag vet inte var reläet för pumpen sitter i din bil men du kanske har någon instruktionsbok för bilen som beskriver var reläerna sitter. När du hittat reläet ta loss det , öpnna det och löd om alla lödningar och försök igen.

Mvh GK
av kallegr
har nu kollat o lyssnat igen,bränsle pumpen surrar när jag vrider på tändningen :roll: kollat felkoder igen,har nu i a sockeln i nr 2 2 st koder,112 och 323,provade med o ta bort tändkabeln till fördelaren o höll den ca 1 cm från jord,men kom ingen gnista när jag körde startmotorn :-O) någon som har ett förslag om vad det kan vara,tacksam för svar :)
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Fel sök tändsystemet. Börja med att kolla att det kommer ström från tändlåset till tändspolen.

Mvh GK

Verkar gå inaktivera ventilen via "O[…]

Jag tittade på min XC70 D5 AWD när den […]

Stefans 968

Passade även på att montera dämpar[…]

Bagagelucka stänger hårt

Det ni beskriver stämmer bättre öve[…]