- fre 02 jul 2010, 16:40
#423838
Hej! Håller på och skruvar mig tokig på min förbannade b23E motor som aldrig vill gå rent. Problemet är att bensintrycket verkar variera en del och själva huvudtrycksregulatorn har nog hängt sig för den surar lika mycket oavsett hur mycket jag släpper på fjädern.
Nu till frågan då: HUR fungerar egentligen "kallstartregulatorn", den som sitter där på blocket där bensinpumpen sitter på förgasarsnurror. Pyser den ut lite bensin när den blir varm eller trycker den in bensin bakom regulatorfjädern för att ge extra tryck? Ja hur fungerar den egentligen. Och hur fungerar elektroniken i den? Hört att den varierar trycket beroende på hur varm den blir.
Anledningen till att jag frågar är för att jag kanske ska sätta dit en extern BTR på soppareturen istället för den interna som är så svåråtkomlig och svårjusterad, och då behöver jag veta om jag kan ha kvar den andra regulatorn eller ej.
Sen, hur fungerar tillsatsluftsliden? Den rör sig inte något när jag leder ström genom den i alla fall...
Nu till frågan då: HUR fungerar egentligen "kallstartregulatorn", den som sitter där på blocket där bensinpumpen sitter på förgasarsnurror. Pyser den ut lite bensin när den blir varm eller trycker den in bensin bakom regulatorfjädern för att ge extra tryck? Ja hur fungerar den egentligen. Och hur fungerar elektroniken i den? Hört att den varierar trycket beroende på hur varm den blir.
Anledningen till att jag frågar är för att jag kanske ska sätta dit en extern BTR på soppareturen istället för den interna som är så svåråtkomlig och svårjusterad, och då behöver jag veta om jag kan ha kvar den andra regulatorn eller ej.
Sen, hur fungerar tillsatsluftsliden? Den rör sig inte något när jag leder ström genom den i alla fall...
