Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag fick byta huvudstrålkastare på min bil efter att Bilprovningen klagat på reflektorerna förra året. När jag körde med släp framåt kvällen för inte så länge sen så signalerade ganska många mötande bilar mig med helljus för att jag bländade dem, även om jag justerat ljushöjden inifrån. Indikatorlampan på reglaget lyser när jag justerar utanför nolläge.

När jag kom hem kontrollerade jag mot en vägg, och konstaterade att reglaget inte hade någon effekt. Tittar jag under huven så ser jag en strömkontakt som inte är ikopplad varken på vänster eller höger sida, Insidan är gulfärgad, men jag kan inte hitta något ledigt uttag, och manualen säger inte så mycket den heller. Gissningsvis har problemet uppstått i samband med reflektorbytet. Finns det någon som har något tips? Bilverkstaden glömde nog bort att kolla det i samband med bromsservice förra veckan även om jag påpekade det.

Om det underlättar med bilder kan jag ordna det senare idag, eller imorgon kväll.

V70 -00

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]

Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]

Volvo xc60 2012-

Ok

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]