Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvomicke
Hej, har problem med att min bil dricker ovanligt mycke kylarvatten, expansionskärlet är tömt efter ca 2 veckors tid, då körs inte bilen så många mil, det är inte värmepaketet för de bytte ja för några månader sedan, och även o-ringarna till anslutningarna, och ja har inge majonäs på oljestickan, och heller inge oljelukt/oljeblandad sörja i expansions kärlet, så ja utesluter iaf värmepaketet och blockpackningen, sist nämna är iaf en önskning :D
men va kan problemet vara?
Micke
Användarvisningsbild
av js1
Så pass stort läckage borde lämna spår efter sig. Har du krupit omkring, lyst och kollat alla slangar, kylare etc?
av volvomicke
jo ja tycker de, och speciellt nu när allt varit snötäckt så borde de synas om vattnet läckt ut, men har inte sett något på marken, hade den i varmgarage en hel helg och de syntes inget på golvet då heller, men ska ta och kika närmare på kylaren tänkte ja om den läcker kanske
av TISA
på baksidan av motorn mot torpedplåten närmast kamremmen så har du en liten slangstump på ca 7-8 cm som leder returvattnet från turbon, den brukar bli stenhård med åldern och spricka man kan känna på undersidan av den om det är blött, jag hade samma bekymmer som du fast på en v70 2,5t -97 rören för returvattnet från turbon är lika om jag inte missminner mig, ( rätta mig gärna om så inte är fallet).
av volvomicke
magnusd:ja har bytt värmepaketet nyligen så där äre tätt, och mattorna är torra.

TISA: okej, där kan nog kanske problemet vara, ska ta en kik på de, ska ändå byta oljetur+retur rören till turbon.
Varierande laddtryck Volvo 940

6uur6u6r.jpg Man slår där pilen peka[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]