NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jackoo
#384639
Miltalet på bilen kanske kan säga nått, lär ju va skillnad om bilen går 8k eller 16k...

Det enda är vell å lyssna efter missljud eller vibrationer, om man inte vill skruva ner prylarna
#396065
Har oxå börjat gå i tankarna om 18" med H&R sänkning (35mm).
Men alla trådar om problem med drivaxlarna får ju en att bli lite skrajsen.

Nu när du nyligen har sänkt opA, hur upplever du att dina drivknutar beter sig??
#396079
När jag var in med min bil (V50 T5 -05) så fick en volvokille provköra bilen. Ju högre fart desto mer känns vibrationerna och ännu mer om man accelererar.

Till mig sa dom att det var ett standardfel som Volvo drogs med på årsmodellerna 04 till början på 06. Sedan åtgärdade dom det. Min biljäkel vibrerade jättemycket vid gaspådrag och i högre farter. Dock kändes vibbarna ända ner i 50km/h.

Rolf Ericsson Bil i Falun, min verkstad..

/Christian
#396141
Har en kompis som ska in och få på en sänkning på sin V40 nu på torsdag. Man blir ju jäkligt sugen själv då, ska man byta fjädrar eller ej. Jag skall ha sportchassit på min iallafall, vet inte riktigt hur mycke det sänker. Vill ha mina nya 18" nu så man kan se hur de ser ut. Min är en 07:a fast togs ut sommaren -06. Är det någon fara tro med drivaxlarna, känner dock inga vibbisar vid körning/gasning.
Användarvisningsbild
av opA
#396162
Pippolei skrev:Har oxå börjat gå i tankarna om 18" med H&R sänkning (35mm).
Men alla trådar om problem med drivaxlarna får ju en att bli lite skrajsen.

Nu när du nyligen har sänkt opA, hur upplever du att dina drivknutar beter sig??

Peppar peppar peppar
Inga problem har Peppar peppar peppar uppstått för mig än och jag är mer nöjd än någonsin med min sänkning :) :-)-)

Har pressat upp bilen i en 140-160 och har inte direkt märkt av några problem med vibrationer.. har en känsla av att jag känt småvibrationer när jag kört i en 20-25km/h och svängt samt accelererat men inte mer än så.

Jag är skit-a-nöjd ! :-)-)

Pippolei skrev:Jag har likadan bil som du.
Blev det byte av drivaxlarna då? Något som volvo tog på goodwill?
Hade du sänkt din med H&R?
Jag tror jag kan svara för Chris med att dom bytte hans drivaxlar på garantin.. och han har inte sänkt med H&R utan han har Volvos originalsänkning på 20mm.
turbodream skrev:Vill ha mina nya 18" nu så man kan se hur de ser ut.
Kollar du min garaget-sida nedanför här så ser du hur det ser ut med 18".
Jag blev ÖÖÖÖVERLYCKLIG när jag fick se hur satans vackert de blev efter sänkningen..

Före sänkning:
Bild

Efter sänkning:
Bild
( Bilen är skitig för jag har kört genom regn och rusk i över 20 mil till och från Trollhättan där fjädrarna sattes på :) )

Det är ju bara att kolla i hjulhusen på före och efter -bilderna så ser man vad sänkningen gjorde :) :-)-)
Användarvisningsbild
av opA
#396194
Pippolei skrev:Fan vad gott!!
Kanonfina bilder som verkligen visar effekten av sänkningen! :)
Tack ! :mrgreen:

Ska bli spännande att för första gången med de nya sommardäcken samt fälgarna köra vägen till jobbet imorgon.. ~6km asfalt sedan 2km grusväg med håler och annan skit på :mrgreen:
Användarvisningsbild
av opA
#396534
frippe87 skrev:Vad valde du för sänksats? Det blev riktigt snygg!
Har faktiskt glömt att svara på detta; Jag har sänkt med H&R 35mm :)

Tack !
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]