Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hixen
#379483
Undrar om någon har använt/använder detta på sina x40:s, och hur det ser ut och blir.
Priset på drygt 1300:- är ju helt klart överkomligt, jämfört med vanlig toning 3000 och uppåt..
Släng gärna upp en bild om ni har! :)

Mvh Ronnie
av Timberjack
#379732
Har sådana toningsrutor från bakdörrarna och hela vägen bak.

Positivt är just priset samt att under vintertid kan man plocka bort dom utan att behöva betala en gång till när sommaren kommer, smidig att sätta trycka dit också max 5-10 min

Vad som kan ses som negativt är att dom är väldigt mörk så under kvällstid ser man inte vart man backar om man inte kan backa via speglar eller öppna dörrn
Elhissarna kan du även glömma då dom inte fyller så mycket till funktion bak om du har plexirutor

Har inga jätte bra bilder som visar det exakt, men man ser lite utav det http://www.garaget.org/?car=189067
Användarvisningsbild
av hixen
#379844
Tackar, man fick iaf sig en liten uppfattning om hur "färgen" blir..
Men det är ingen mer som har detta? :O Borde ju sälja som smort med tanke på priset tycker man.. :P
av Ringh
#394435
Lite sent svar kanske.. O du kanske har hunnit köpa såna. Ja plockade bort mina som satt på bilen när ja köpte den, för enligt mig va det en störande sak när man körde, dom vibrerar som fan när man spelar musik, samt att det samlas damm mellan dom o rutorna. Smidigt, Ja, men inte värt det enligt mig.

Mvh
Användarvisningsbild
av hixen
#394474
okej där ser man..
har faktiskt inte hunnit köpa några, dock så blir man tveksam med dina erfarenheter..
Kanske bättre att vänta på pengar till en riktig toning iaf. Tack för svar!
av Ringh
#395834
Ja ja anser att riktigt toning får kosta pengar. Samt med solarplexus så om du ska ha ner fönstrena bak så åker bara rutan ner o inte toningen eftersom dom sitter som typ klämda mellan ovandelen av dörren o i nedankant. Nej ja säger, spara ihop till en riktig toning du kommer inte ångra dig.
Användarvisningsbild
av hixen
#395872
okej, låter lite som en nödlösning med solarplexius..
Ska absolut vänta och tona på riktigt. Mvh Ronnie
av sdx
#396184
Och vill ni ha en objektiv bedömning på solarplexus köp något annat det har dålig passform dom med följande låsningarna är för dåliga håller ej skyddet på plats skyddet till dörrarna är rena skämtet dom är för små så dom ramlar ur eller åker snett jag kommer att göra en riktig solskydds installation synd bara att man gav en skit firma som solar plexus sina pengar.
Användarvisningsbild
av hixen
#396253
ditt inlägg späder ju på den bilden man skaffat sig, skitbra att ni berättar hur ni upplevt det hela. Riktig toning så fort ekonomin tillåter, tack för svar. Mvh
Användarvisningsbild
av SvenB
#396358
hixen skrev: Borde ju sälja som smort med tanke på priset tycker man.
Jag tror de säljer bra. Men jag tror nog att deras huvudsakliga målgrupp är kombibilar, och då i kombiutrymmet (oömt om något kommer emot). Lösningen med bakdörrarna verkar "Epa", men går givetvis inte att göra på annat sätt eftersom det är lösa skivor. Om man vill styla en sedanmodell av bil bör man kanske spara till något annat. Jag har Solarplexius i min nuvarande bil och hade det i den förra. Det blir mycket svalare i bilen och hunden mår bra. Om man sätter fast dom enligt bruksanvisningen så skramlar dom inte och jag har aldrig fått något damm bakom. På förra bilen satt de i tre år.

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]