Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det kan gå lite trögt i kylan, lite smörjning på listerna kan göra susen....men även kan även bero på att elhissarna behöver initieras om.
Första varianten på initiering är att köra rutan ned i botten sedan köra upp den i topp och hålla kvar knappen i "uppåtläge" i ca. 5 sekunder... funkar inte det så behöver det göras via mjukvara på verkstad.

Prova att initiera om, räcker inte det så smörj lite grann med t.ex ett silikonstift innan du kör till verkstaden.

/Thomas
Ska inte lägga mig i någons privatekonomi här utan jag talar rent generellt nu.
Det är rätt klokt att sätta av några hundralappar i månaden för såna här oförutsedda utgifter. Gissar att bilen i fråga är värd några hundra tusen och det blir lite fel att vara på gränsen att kunna åtgärda saker för kanske 400 kr. Det är trots allt ungefär vad torkarbladen kostar.

Lätt att dra till med elakheter som "köp en billigare bil om du inte har råd att serva den" och det är inte det jag menar här. Mest att såna här kostnader ändå måste tas förr eller senare och då är det trevligt att inte känna av det så mycket just när det händer.
av ank9
Funk skrev: Första varianten på initiering är att köra rutan ned i botten sedan köra upp den i topp och hålla kvar knappen i "uppåtläge" i ca. 5 sekunder...
Är det inte så att man skall hålla knappen intryckt i ca 5 sekunder när rutan är i botten också för att sedan köra upp den och hålla inne knappen 5 sekunder där med?

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]