Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
Det kommer kall ifrån de ventiler ovanför fläkten,men det kommer värme ifrån de övriga,tempmätern står som den skall.Vad kan det vara för fel? Bilen är en 850-97
av volvofantast
Jo,men jag har ställt in airmixed på det minsta men ändå kommer det kallluft,hur skall jag göra för att få varmluft?
Användarvisningsbild
av Redcreek
Jodå, har du vritid ner Airmix och det ändå blåser kallt så är det precis som Phantom skriver.
Gammal hederlig Volvofunktion det där. Hade en 142 -73 förr med samma typ av vred. Hette bara Mix på den tiden, men gav ungefär samma funktion. Om inte det hjälpte så fanns ju spjällen som kylde ner benen också. Svågern gav bort bilen till mig eftersom han inte visste att de gick att stänga... :-)
av NorwegianV70TDI
Phantom skrev:Om det inte spelar någon roll hur du ställer vredet så har det troligen hoppat ur led och spjället fungerar inte som det ska. Då får du öppna och se vad som är tokigt.
Alternativt kan det vara så att du får stänga det helt.

Har exat samma problem, dock om jag stänger ner Airmixen helt så blåser det fortfarande kallt i dom små hål på sidorna som är till sidofönster fram, även vindruteblåsen blåser inte mera än ljummet, detta trots att benvärmen är stekhet...... Det gör ingen skillnad om jag har full värme, eller sätter den på 24, 26 grader, det spelar heller ingen roll om jag har full fläkt på eller bara lite.

Har nyss bytt värmepaket, termostat, osv........

Tacksam för tips och gärna info (Ritning, video) om var alla dessa små motorer sitter som styr spjäll osv. :)
Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]