NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonnyk
Hej !

Har sökt men hittar inte, bara små bitar.

Jag skulle väldigt hemskt gärna vilja byta ut all inne belysning och parkeringsljus samt skylt belysning till dioder, men vilka är det jag skall ha? Och är 4300k att föredra eller är 6000k bättre (blått lyse är att föredra)?

Och vad säger farbror blå om att ha dioder som parkeringsljus samt reg skylt belysning?

Tacksam för svar !

mvh

Jonny K
Användarvisningsbild
av rasina
farbor blå tror jag inte säger nåt om parkeringsljus samt reg skylt belysningen om så länge reg nummret syns så tro ja inte dem säger nåt eller?!!!!!!???!?!?!??!
av Klumpen
Ang vilka lampor du ska ha så är det enklast att ta ut och kolla på dem som sitter. Jag har bytt hela min innerbelysning och det är w5w lampor i alla lampor förutom läslampor fram. Där är det spollampor, 42mm. Till Nummerskyltbelysningen är det 36mm spollampor. Parkeringsljus är det också w5w lampor.
Det beror ju klart på vilken färg du vill ha. 6000k är ju blåare än 4300k men inte jättemycket.
Du får ha dioder som parkeringsljus och skyltbelysning. Men inte färgade dioder. 4300k och 6000k går alldeles utmärkt:)
Användarvisningsbild
av S40T5N
Klumpen skrev:Ang vilka lampor du ska ha så är det enklast att ta ut och kolla på dem som sitter. Jag har bytt hela min innerbelysning och det är w5w lampor i alla lampor förutom läslampor fram. Där är det spollampor, 42mm. Till Nummerskyltbelysningen är det 36mm spollampor. Parkeringsljus är det också w5w lampor.
Det beror ju klart på vilken färg du vill ha. 6000k är ju blåare än 4300k men inte jättemycket.
Du får ha dioder som parkeringsljus och skyltbelysning. Men inte färgade dioder. 4300k och 6000k går alldeles utmärkt:)
Får man fråga var du hittade lampor till takbelysningen bak? Har sökt vad det är för typ utan framgång i instruktionsbok, nätet men hittar det bara inte. Skulle vara kul att få bytt dom med när man bytt överallt annars.
Användarvisningsbild
av opA
Jag lånar tråden lite då jag tänkt sätta dioder i reg. belysningen.

Är det bara lampan man behöver byta eller måste själva "sockeln" där dioden ska sitta bytas med ? :oops:

Om det räcker med att köpa en ny diod.. vart köper jag dessa ? Biltema ? 8)

EDIT:
Kan det vara dessa ?

http://www.biltema.se/products/product. ... mId=158705
av Klumpen
S40T5N skrev:
Klumpen skrev:Ang vilka lampor du ska ha så är det enklast att ta ut och kolla på dem som sitter. Jag har bytt hela min innerbelysning och det är w5w lampor i alla lampor förutom läslampor fram. Där är det spollampor, 42mm. Till Nummerskyltbelysningen är det 36mm spollampor. Parkeringsljus är det också w5w lampor.
Får man fråga var du hittade lampor till takbelysningen bak? Har sökt vad det är för typ utan framgång i instruktionsbok, nätet men hittar det bara inte. Skulle vara kul att få bytt dom med när man bytt överallt annars.
Jag har w5w lampor i min. Det borde du också ha. Jag beställde mina från Diodhuset. http://www.diodhuset.se/W5W_W21x95d_12961_2825_.asp
opA skrev:Jag lånar tråden lite då jag tänkt sätta dioder i reg. belysningen.

Är det bara lampan man behöver byta eller måste själva "sockeln" där dioden ska sitta bytas med ? :oops:

Om det räcker med att köpa en ny diod.. vart köper jag dessa ? Biltema ? 8)

EDIT:
Kan det vara dessa ?

http://www.biltema.se/products/product. ... mId=158705
Det är bara lampan du behöver byta. Det är en spollampa. Se länkhttp://www.diodhuset.se/C5W_Sv_85_12844_6418_6461_.asp

Mvh
Användarvisningsbild
av opA
rosenlorden skrev:Finns även på biltema; regskylt, parkering, innerbelysning 8)
På Biltema kostar dom närmare 200 spänn jämfört med 45 hos diodhuset så jag kör nog diodhuset ;)

Tog och beställde från diodhuset nu på direkten.. se om den hinner fram tills imorgon :mrgreen:

Sedan kan tilläggas att vinstdrivande system […]

Ena stunden vill du ha mekanisk öppning av s[…]

Brandt har ju olika orter är nog olika beroen[…]

244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]