Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ÄRRet
Polisbil? Annars många mil för en privatperson. Om det är en gammal snutbil så är ju objektet åtminstone välservat..?
av nypa00
Det kan nog också vara en tjänstebil som någon köpt loss efter 3års perioden, iom full servicebok.

Telefon numret som står i annonsen går till en PR byrå i Stockholm, så det kan mycket väl vara en firmabil också.

För att vara säkrast om det känns aktuellt ring personen och be om regnumret och ring sen till bilprovningen (0771-600 800) och begär att få ut de 3 senaste årens besiktningsprotokollen för att vara riktigt säker om det är något att ha. Går att få både på mail och på fax.
Användarvisningsbild
av CarMan
det går inte att utalasig om en bil, man ser i an annons.
för att veta om det är en bra bil så ska man vara på plats o kolla/känna på den.

spontant är ju priset lite högt
av J.F.S
Håller med CarMan, det känns lite dyrt. Gör som sagts tidigare, kolla upp historiken och framför allt åk och titta på bilen. Även om den är fullservad så byts inte allt på service. Slangar å sånt börjar säkert bli lite slitna. Min som gått 23k är det tex dags att byta vaccumslangar på då de torkat. Sen är det lite packningar och detaljer som börjat ge sig: oljepåfyllningslock, oljesticka (gick av) locket till expansionskärlet och oljeretur från turbo. Nu är det inga hiskeliga summor det handlar om men man bör vara medveten om det. Sammantaget blir det någon tusing i delar.
av Lövet
Polisens bilar saknar rails i 95% av fallen på V70N så det är antagligen inte en sådan.

Priset ser jag inte som särskilt högt. Det finns inte många -03or under 50.000kr: http://www.blocket.se/hela_sverige?q=vo ... md=th&sp=1

Den svarta från Linus Bil är en fd taxi.
av nypa00
andreas_lofgren skrev:Polisens bilar saknar rails i 95% av fallen på V70N så det är antagligen inte en sådan.

Priset ser jag inte som särskilt högt. Det finns inte många -03or under 50.000kr: http://www.blocket.se/hela_sverige?q=vo ... md=th&sp=1

Den svarta från Linus Bil är en fd taxi.
Samt att att polisens bilar oftast har/haft en extra spegel monterad på passagerardörren fram, samt att de bör sitta fler antenner på taket. Och V70N bilarna som är fd polis oftast har plyschklädsel, om nu inte nuvarande ägare har åtgärdat samtliga defekter såsom ingen stereo, säten, elsystem till dörrarna, plåthål m.m.
av J.F.S
Du har helt rätt i det Andreas, problemet är bara att Blocket-priserna egentligen inte speglar vad varan egentligen är värd. Visst, det ger en fingervisning om vad andra begär för objekt i motsvarande (och ibland inte det heller) skick.

Jag säger inte att det är oskäligt dyrt, men tycker att priserna ligger högt i förhållande till vad man får.
av Lövet
Fast det är inte köparen som avgör vad en vara är värd heller, utan enbart det pris både säljare och köpare är överens om...

Att du tycker att det är för dyrt innebär ju faktiskt inte att alla gör det. Min poäng är att för att påstå att något är för dyrt så måste det finnas mer prisvärda alternativ. Några sådana hittade inte jag i alla fall på Blocket. Visst kan man titta på äldre bilar med mindre mil också, men det tycker iaf jag inte riktigt är samma sak.
MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta bytet […]

Polestar 5

Nu går det bygga den. https://www.polestar.c[…]

Du måste nästan ha specialverktyget f&o[…]

Har flera modell V90 97-98 med automat. De har oli[…]