- sön 07 jun 2009, 20:31
Behöver lite tänkhjälp här...Min Volvo XC90 v8 dog bara så där idag efter en 7-mila tur när vi kom hem....hörde att det knackade från motorn (nått liknande ljud iaf) och när jag skulle köra in bilen i garaget så dog den bara (motorn gick dock bra på tomgång)...det var när jag gasade som den dog och gick sedan inte att starta!! Startmotorn låter, men den drar inte runt motorn iaf så det blev att putta in bilen!! Jag själv har aldrig hört knackljudet, men min sambo har hört det tidigare!! Det jag har märkt lite då och då är att när bilen startat då småruskar den lite innan den börjar gå jämnt...inget mkt ruskande utan bara litegrann!!
Ska tilläggas att motorn har annars alltid gått bra och vart pigg så jag tror väl ändå inte att det kan vara ras så startmotorn inte orkar dra runt utan det bör väl vara startmotorn som havererat, kanske??
Vad tror ni??
Ska tilläggas att motorn har annars alltid gått bra och vart pigg så jag tror väl ändå inte att det kan vara ras så startmotorn inte orkar dra runt utan det bör väl vara startmotorn som havererat, kanske??
Vad tror ni??

- By LJN