Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av rockabilly_5
tjena bytte nyligen lameller på en volvo 740 gle 87 med m46 . när ja hade monterat ihop allt och skulle prova koppla då small det och nu är pedalen längst nere och kopplingen hänger inte med tillbaka för när man spänner wiren då är pedalen som den ska sen när man har tryckt ner den en gång då stannar den nere tills man spänner igen :S har kollat wiren den hade inte gått av . kan det vara nå fel med gaffeln eller med tryck plattan? orkar inte riva ner allt igen innan ja vet säkert va det är för fel skulle va tacksam om någon har nå förslag mvh johnny
av tictic
har ju ett hål där hävarmen till urtrampningslagret sitter försök lysa in där och se om urtrampningslagret släppt...
Användarvisningsbild
av goransson89
Ta ner lådan igen och kolla så allt är som det ska. Tar ju inte mer än 10 minuter :lol: Annars har jag ingen idé faktiskt. En på jobbet fick plocka ner lådan igen på en FH16 (Lastbil) han var färdig och skulle back ut bilen, men det gick inte att koppla :oops: haha, han var inte så glad då kan man säga :lol:
Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&[…]

Nya skärmarna

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=86&[…]

Volvo car UX

Nu har jag också "uppgraderat" oc[…]

Hej min volvo 945 1991 b230f har börjat gasa […]