NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tomacee
Hejsan, jag har precis bestämt mig för vilken c70 jag vill ha och var och prövkorde den för ca 3 veckor sedan.
Den blev en c70-06 d5
Ett av kraven jag hade var att ljudet skulle vara dynaudio.
Men när jag provkörde den testa ja stereon och den lät bra, men jag kunde inte aktivera subben. Men orkade inte lägga nån enerigi på att försöka titta i manualen om vad jag kunde gjort för fel. Jag trodde att subben var standard i ett dynaudio paket vilket jag nu vet fallet inte är och därför tror jag inte den bilen har de två extra subbarna.

Min fråga är om den nu inte har de subbarna, går det att beställa dem och eftermontera?
Hur många högtalare är det i ett dynaudio system utan subbar?
Är vet någon som vet om det finns några farliga barnsjukdomar i c70-06?
Jag kommer köpa den av brabil och får 2 års garanti.
Men när jag provkörde den så var airbagen ur funktion och högersidans rutor åkte inte upp automatiskt när man syssla med taket.
Det fungerade dock senare, kanske kan det berott på att batteriet hade vart urkopplat i några veckor, vad vet jag.
Larmet va dom tvugna att byta sensorer på med. Men som sagt allt ska dom ha fixat samt uppgraderat mjukvaran.
Hoppas det inte blir mitt sämsta köp i historien bara:)
av Tomacee
Jo, fast det kommer inte upp så många längre:) Har tittat i 2 månader å har bara hittat denna som har allt ja vill ha, Vill ha en röd c70
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Vet inte riktigt hur mycket du hade tänkt att lägga. Men det finns denna annars - http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_C70 ... ?ca=20&w=3

Det går kanske att eftermontera subben i den du har tänkt dig också. Men lyssna på en bil med sub först. För jag tycker inte att ljudupplevelsen blir bättre. Men jag gillar inte "dunka-dunka"....
Senast redigerad av 2 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gång.
av Tomacee
XC90_Executive skrev:Vet inte riktigt hur mycket du hade tänkt att lägga. Men det finns denna annars - http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_C70 ... ?ca=20&w=3

Det går kanske att eftermontera subben i den du har tänkt dig också. Men lyssna på en bil med sub först. För jag tycker inte att ljudupplevelsen blir bättre. Men jag gillar inte "dunka-dunka"....

279000 kostar den som jag har planerat att hämta nästa vecka. D5 motorn tilltalar mig mer också:)
Det får bli som det blir, antingen har den subben eller så har den den inte:)

Men ja tyckte ljudet lät grymt bra i offläge så jag var helnöjd med det med:)
Men skulle det gå att eftermontera så skulle ja nog vilja det eftersom ja gillar dunka dunka:P
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Subwoofern till C70 sitter skruvad i ryggstödet bak. Det är 2st 10or lösa bashögtalare + ledningsmattor och annat skoj.
Därav att den inte går att eftermontera. Men du kan säkert skruva dit 2st 10or själv o driva separat om du vill.
av Tomacee
Hej, nu va det så att jag hade faktiskt de två subbarna där så det var ju kul:) + att jag hitta en 6 cd växlare med:). Men när jag hämta bilen så stod det att det var en 07:a i alla papper som jag fick med och i service boken. men inte i annonsen som jag hitta den på och på transportstyrlsen.se.
Den är till verkad 06/04. På stereon har jag en aux ingång plus att det finns en knapp som heter "mode" I manualen finns inte den knappen och det står ingen om aux ingång.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Tomacee skrev:Den är till verkad 06/04
Om det har varit en vanlig kundbil från början så är det en MY06. Men om den kommer från Volvobil så kan det vara en extremt tidig MY07.

.. fick ett litet utslag på kompressor/A[…]

Såg någon Youtube video i då ang[…]

Leverans av XC60 i juni 2025

Årsmodell 2026 gick i produktion vecka 17 […]

Tre förstfödda och ett sexpack lån[…]