Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av charm76
Jag har som många andra problem med fult innertak. Dessutom har jag taklucka på eländet... Någon som har nån idé på vad man kan göra, och framförallt vad för klister man ska använda om man bestämmer sig för att limma på nytt tyg. Har problem med att luckan stundtals läcker trots att den är bytt. Tips någon? ?:-/ Jag vill helst inte sätta igen luckan... :???:
av Vovlo_Henrik
Håller precis på med innertaket till min GLT med taklucka :-)-) Jag hörde efter på Volvo vad ett nytt kostade och sedan bestämde jag mig för att laga det jag har :wink:

Kan gå att få tag på nån skrot med lite tur men jag ska fixa mitt tak själv, använder Biltemas spraylim då det är det bästa jag hittat än så länge se upp med spraylim från 3M det funkar inte als :???:

Kolla så slangarna till dräneringen kring takluckan inte är täta :-)-)
Användarvisningsbild
av charm76
Tack för tipset! Ska gå igenom pärlan minutiöst nu när den tas ut för sommaren... Lite trist med ett kasst innertak när resten av bilen är fin!
Volvo car UX

Nu har jag också "uppgraderat" oc[…]

Hej min volvo 945 1991 b230f har börjat gasa […]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ar[…]

Tack för tipsen, tror att jag satsar på[…]