Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Läste i en annan tråd här på forumet att man kunde få fram dolda menyer på stereon.
Var ju naturligvis tvungen att prova detta.
Jovisst var ju inte alls svårt att komma in i dessa. Jag har HU 605 och där gjorde jag på följande vis:
1. Börja med stereon avstängd.
2. Håll in knappen för att byta låt på cd (den vänstra av de två)
3. Tryck igång stereon samtidigt som du fortsätter att hålla "byta-låt-knappen" intryckt.
4. Efter ca 5 sek kommer menyn fram.

Nu undrar jag om någon känner till alla de olika funktionerna. Finns ju en del.
Jag lyckades få fram hastighetsmätare.

För att inte få det att se ut som att jag kommit på detta själv lägger jag in Christers inlägg här också.
christer.d skrev:hittade info om dolda funktioner på hu stereo.
här ska det gå att ställa ljuset i stereon men var någon som kommer på det hör av er.
testade själv men hittade inte det. enda var digtal km det var häftigt.
TESTA MEN PÅ EGEN RISK!!!

Hastighetsmätare
Så får du Digital hastighetsmätare i Volvos orginal stereon, Hu-803, Hu-603 hu-605.

Gör på följande vis:

1. Stäng av Stereon
2. Håll inne "byt låt bakåt" knappen och starta stereon.
3. Håll inne knappen cirka 5 sekunder tills du kommer in i en meny.Här kan du ändra mycket inställningar t.ex. Display, Radio, Ljud, Ljus och Larminställningar är några exempel.

5. Bläddra i menyn genom att vrida 1-20/Disc ratten på stereon. Vrid på ratten tills det står "Constant Disp"
6. Tryck sedan en gång på samma knapp/ratt /1-20 Disc
7. Tryck tills det blinkar på "ASC"
8. Då var det klart, nu kan du stänga av stereon och starta den igen så ska du ha en digital hastighetsmätare i din bil, enkelt, billigt och inte minst fruktansvärt coolt!:P

För att ta bort hastighetsmätaren i displayen, upprepar du allting och gör så att det blinkar på "off" igen så är allt som det var en gång i tiden!

Här finner du en avancerad "Audio system Manual " Som går igenom just detta och en mängd mer inställningar som du kan göra i stereon!
http://www.turboperformanceclub.com/_fi … _Menus.pdf
Jag har bland annat i menyn "Constant Disp" hittat ASC som är hastighetsmätare. 46 km/h kör jag här. :P

Bild

Sen fanns det nåt som hette "BAR" Ingen aning om vad det är. Men så här ser det ut.

Bild

Har också testat. DAB som jag inte heller vat vad det är.
Bild
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jo det var min första tanke också men det verkar inte så. Som det är på bilden så var inte motorn igång och staplarna gick ändå lite upp och ner.
Testade också att starta bilen och gasa till men märkte ingen skillnad.
Någon annan som vet?
av christer.d
kul
jag tror inte det har med laddtryck att göra min tanke var att det har något med olka rds funtioner i olika länder??
men kan ha fel helt.
men jag har undrat väldigt mycket varför dessa funktioner finns där och inget om det i manualen.
varför är dom där är det någon test för radion om den är till ex på rep?
eller kollar dom på verkstad något via den?????????????
ingen aning men kul var det med hastighets test min visade exsakt vid 100km
Användarvisningsbild
av Tomas88
Där det står -40+00=-40. Där ökar 00 värdet mer desto fortare man kör. Kan det vara så att volymen också höjs ju fortare man kör. Det går väl över till 01 i ca 50km/h 02 vid 70 och 03 vid 110 ungefär.

Jag kommer att undersöka alla funktionerna mer och uppdaterar här då jag upptäcker nåt mer.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
I V70N instruktionsbok finns ett avsnitt som heter Advanced Radio (nånting) där man kan ändra ljudbilden mm att den ska ändras i förhållande till hastigheten och annat. Men det står inte hur man får fram hastigheten :wink:
av brg
Hej!
Jag har införskaffat mig en stereo sc 805. Undra om det finns dolda menyer i den, och isf, hur gör jah för att komma åt dom??? Det står ASC på displayen, vad betyder det??
Mvh: Ögge
av christer.d
ASC (Active sound control)

Anpassar automatiskt volymen till bilens hastighet. Ju högre fart och därmed kupéljud, desto högre volym.

tror inte det funkar på sc-805?
men testa dig fram.

Jag googlade och fick detta resultat. https://a[…]

Du kan nog vara lung för att det är prec[…]

En ganska vanlig 245:as liv

För några veckor sedan körde jag b[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]