Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ankanrullar
Halloj!

Är det någon som vet vad det kan vara för fel på min baby - en s60, 140h, 2,4 från -01 :cry:
Den tjuvstannar när det är kallt ute t.ex. vid rödljus när man bromsar in.
Allting stängs ner, motor, el osv.

Vad kan det vara för fel måntro?
Tänkte om det kunde vara elventil av nåt slag som ballat ur..
Hoppas det inte är elboxen bara.. :roll:

Någon annan som har nåt förslag vad det kan vara för fel?
Användarvisningsbild
av wissel
Hej o välkommen till forumet.
Man kan få väldigt konstiga fel om till exempel batteriet är kass, men om du får bara motorstopp så kan det vara allt från Gasspjället till Luftmassemätaren :!:
När bilen går och den är varm funkar ALLT då :?:
Generator laddar okej :?:
Vad får du för spänning från generatorn :?:
Finns det några felmeddelanden i Displayen :?:
Om precis ALLT dör när detta händer menar du då belysning, innerbelysning, radio, med mera :?:
Ge ännu mera info så kommer forumets experter till din hjälp, dom är ruggigt duktiga jag lovar :D
Har du möjligheter att läsa felkoder :?: Det är en riktigt bra start innan du går vidare...... :-)-)
av ankanrullar
Tack :D

Jag får liksom inga felmeddelande eller någonting i displayen.
Batteriet o generatorn ska vara okej, bilen bara dör tillsammans med allt, radio, belysning, m.m.
oftast händer det när man bromsar in och när det är riktigt kallt ute av nån anledning. ?:-/ spelar ingen roll om man kört 100m eller 3 mil. Sedan är det bara att vrida om tändningen och så går den som vanligt igen...
lite jobbigt att var bruden som stannar upp bilköerna jämt bara :lol: haha

Har inte gjort en felsökning ännu dock men man läju få lämna in pärlan min för en sådan..
Användarvisningsbild
av wissel
"Har inte gjort en felsökning ännu dock men man läju få lämna in pärlan min för en sådan"
Har du någon kompis med Felkodsläsare ? Finns många här på forumet som har och säkert ger dig ett handtag :)

Har du inga problem, kör vidare.

Idag har jag köpt nya batterier till nycklarn[…]

Hur många mil. Har den fräscht brä[…]

12v-uttag dött v60

Hej, är det någon som har en bä[…]