Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Kort fråga:

Inkluderas värmarens förbrukning i färddatorns uppgifter? Det jag menar är den momentana förbrukningen. Värmaren går ju vid behov även under körning.

För övrig är det en gåva att slippa skrapa is och repa sina rutor med en isskrapa :)

Hälsningar

Henry
av Craile
Ja det måste vara gött o komma ut i en varm bil!
Men rutorna behöver man nästan aldrig skrapa på nya V70 då det är snabb defrost.
Jag har aldrig skrapat.

Men sätta sig i en varm bil måste ju vara gött!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Henry_Fågeljazz skrev:Kort fråga:

Inkluderas värmarens förbrukning i färddatorns uppgifter? Det jag menar är den momentana förbrukningen. Värmaren går ju vid behov även under körning.

För övrig är det en gåva att slippa skrapa is och repa sina rutor med en isskrapa :)

Hälsningar

Henry
Nej varken i momentan, km/kvar eller medelförbrukning så det blir en överraskning vid pumpen.
Användarvisningsbild
av kave
VolvoB20 skrev:
Henry_Fågeljazz skrev:Kort fråga:

Hälsningar

Henry
Nej varken i momentan, km/kvar eller medelförbrukning så det blir en överraskning vid pumpen.
Min visar ännu mer fel vid användning av motorvärmaren, ändå har jag stängt av automatisk aktiverign och kör bara för start.
Färddatorn brukar visa 0,79-0,85 och faktisk förbrukning ligger på 0,83-0,95, cirka en dl felvisning per mil alltså.

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]