WilkThomas skrev:CarMan skrev:fördelen med att serva på en volvo verksta är att man får "kanpanjer" & annat bytt m.m. (inside info)
man får mycke gratis runt i kring.
din spänrule har visatsig ha att febrikationsfel, så den byts. men den nya man monterar håller längre!
gjorde i veckan en service på en importerad 02:as V70N han fick kostnadsfritt en ny motor fläckt monterad, helt utan att beställa jobbet...
Så då kan man åka till volvo och göra en (1) service och få delar bytta på en kampanj även om man inte brukar serva på volvo annars då eller? Isåfall hur kollar dom vad som ska bytas på en kampanj och hur kan jag som kund få reda på vad som kan behöva bytas på bilen kanske finns någonting som behöver uppgraderas eller någon justering mm mm som behöver göras men dom som inte brukar serva på volvo kanske missar en massa viktiga saker som kan behöva göras. Bilen jag har är fullservad på volvo (Bilia) men jag har gjort dom två sista servicarna på en kompis bilverkstad....
olika kampanjer har olika krav, just denna har inget stopp datum, utan ska bytas på alla bilar.
andra kanpaljer har stopp datum, så då måste man komma inom den tiden.
en del kanpanjer får kunder brev om, andra tar man vid första bästa verkstadsbesök.
sen fins det "kanpanjer" som inte komer upp, såna som åtgärdas gratsi, efter garanti tiden om kunden har ett vist problem (kräver att kunden själv klagar på detta) m.m.
kort sagt så tjänar man i längden på att serva på en verksta som är uppkoplad mot volvos datasystem...