Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Har en V70 2.5T-05 (bensin)med bränslevärmare.
Har bytt termostaten(helt hus) men utan resultat.
Undrar om något större kylsystem(värmaren)kan ha någon betydelse
eller om givaren kan skicka felaktig info.till datorn ang.gällande yttertemp.
Men givaren troligen utbytt vid termostat bytet?
Ngn som har en teori/erfarenhet om orsaken till den långa tiden med nuvarande yttertemp.vid ca.0gr.?

MVH
Lasse
Jag reagerade också på att min bil blev så långsamt varm, jag hade en 850 innan och den blev varm på c:a halvatiden. Jag har 7 kilometer till jobbet och den hinner inte komma upp i full temperatur på vintern. Men jag pratade med en granne som också har en V70 och han jobbar ett stenkast från mig och hans bil blir inte heller helt varm så jag antar att det ska vara så....
Det var någon för ca 1 år sedan som beskrev att det tog 8 minuter för motorn att bli helt varm vid +4 grader, han undrade om det var normalt. Körningen var blandad, Jag kollade min S80 och kom fram till samma tid vid samma temperatur. Även min gamla 740 blev varm på halva tiden.
CoqRouge skrev:Med de nya bilarnas snålare motorer sker uppvärmningen lite långsammare än för 20 år sedan.
Fast å' andra sidan är dagens motoreri helaluminium byggda för att nå rätt arbetstemp snabbare.

/Thomas

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]

Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]

Volvo xc60 2012-

Ok