- mån 01 dec 2008, 11:11
Hejsan jag kör en volvo 940 -92 har lampan för fel i avgastreningen lyser! TIdigare för en månad sedan va jag in på volvo för att få en felsökning..Bilen gick lite hackigt i låga varv, samt låga hastigheter! Annars går eller gick den som en klocka! Killarna på volvo fick ut felkoderna 2-2-1 och 2-3-1. Dom konstaterade att det va fel på Lmm först och bytte den, men de blev inge bättre för de.. Sedan kollade dom upp Lamdasonden och även den var i gott skick!
Efter de va arbetsdagen slut och gubbarna for hem, samt jag med min volvo!
Efter att gubbarna på volvo hade en lång diskution så trode dom att bränslestyrenheten va dålig och föreslog att jag skulle byta den. Lampan har lyst än och en arbetskamrat sa att jag skulle plocka ur batteriet i 30-40 min för att "nollställe" och det gjorde jag.. N'r jag sedan skulle fara hem för kvällen startade bilen, Men tomgången flög i taken upp till 1500 varv och ner till 3-400 varv..och sedan dog bilen!
Är det bränslestyrenheten som fått mer spunk än vad den redan hade, vad har hänt?!!! mv.v.h / Joakim
Efter de va arbetsdagen slut och gubbarna for hem, samt jag med min volvo!
Efter att gubbarna på volvo hade en lång diskution så trode dom att bränslestyrenheten va dålig och föreslog att jag skulle byta den. Lampan har lyst än och en arbetskamrat sa att jag skulle plocka ur batteriet i 30-40 min för att "nollställe" och det gjorde jag.. N'r jag sedan skulle fara hem för kvällen startade bilen, Men tomgången flög i taken upp till 1500 varv och ner till 3-400 varv..och sedan dog bilen!
Är det bränslestyrenheten som fått mer spunk än vad den redan hade, vad har hänt?!!! mv.v.h / Joakim
- By UnleashFusion