Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej ! Har en 850 glt 92:a ska ta bort handsfacksluckan för att komma åt fläkten men får inte bort hållarna på sidorna (dom som gör att luckan inte faller) finns det något knep ?
Hls Roger :shock:
Användarvisningsbild
av chrsloek
Man lirker forsigtigt med en liten skruvmejsel, hvor de er sat fast i luckan, der er en lite åbning på den ene side.

Ursäkta, jag är inte så bra på att skriva svensk.
av *pettson*
helgonet skrev:Hej ! Har en 850 glt 92:a ska ta bort handsfacksluckan för att komma åt fläkten men får inte bort hållarna på sidorna (dom som gör att luckan inte faller) finns det något knep ?
Hls Roger :shock:
titta på hålen i luckan. Du ser att det är en utbuktning på en sida av hålen till plasten. Precis i den utbuktningen kör du ned en liten mejsel och trycker tillbaka ett låsknap. Sen är plastbiten lös att dra upp (får göra likadant med bägge)
av helgonet
Jag bytte först motståndet för hastighet 1-3 hade slutat funka men sen började fläkten gå lite då och då. Fick starta den på 4 an och sen ner på 1-3. Det låter som det är något som tar i ibland.
Tänkte ta ut den och kolla. Hur gick du till väga när du tog bort din fläkt och var det mycket meck.
hls Roger
av Naddet
helgonet skrev:Jag bytte först motståndet för hastighet 1-3 hade slutat funka men sen började fläkten gå lite då och då. Fick starta den på 4 an och sen ner på 1-3. Det låter som det är något som tar i ibland.
Tänkte ta ut den och kolla. Hur gick du till väga när du tog bort din fläkt och var det mycket meck.
hls Roger

Jag har exakt samma problem, först gick fläkten på alla hastigheter, sedan la det av och började fungera på endast hastighet 1-3 och sen la den av totalt.

Kollade alla säkringar och alla var hela, for in på volvo och köpte ett nytt relä som sitter brevid fläkten på vänster sida, då började den endast fungera på hastighet 4. Funderar på om det är effektmotståndet, eller vad det nu kallas.

Enligt min mening så är det inga större problem att ta loss / sätta dit fläkten, det dryga är att hitta problemet.

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]