Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Janne3
Hur många av er äter surströmming då ? :wink:
Själv så blir de ett gäng till middag här i alla fall ,
ni som inte testsmakat kan inte komma med fördömande :mrgreen:
Användarvisningsbild
av camaro69
Har ätit surströmming 2 gånger.

Första och sista gången. Fy f-n. Rutten, jäst fisk.

Stanken av surströmming är värre än en Baja-Maja eller utedass. :wink: Usch.

Krävs mycket brännvin för att kunna äta.
Om en miljöprövning skulle ske idag, så skulle surströmming, tobaksrökning m m förbjudas.

:wink:
Användarvisningsbild
av vetten
Jodå nog äter jag surströmming alltid :D En kulinarisk läckerhet som jag lärde mej att äta när jag var 5-6år av min mormor.

Och till camaro69 kan jag bara beklaga din okunnighet om att surströmming skulle vara rutten fisk vilket ar helt fel se bifogad länk http://sv.wikipedia.org/wiki/Surstr%C3%B6mming Jäst ja det är riktigt, sen är ju smaken som baken en del tycker att det är gott andra tycker att det är äckligt.

Klart att det är gott med en sup till men den bästa drycken till är nog ändå mjölk. :mrgreen:

Ja och lukten ja, för en surströmmingsälskare så luktar det bara gott ?:-/
Användarvisningsbild
av Brainy
Det är ingenting jag brukar äta, men jag bangar inte om jag blir bjuden heller.
Lukten när burkarna är nyöppnade är riktivt vidrig men öppnas de under vatten eller långt innan jag kommer till platsen så tycker jag helt klart att det är ätvärt.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Funk
Låter mig väl smaka, men kan inte påstå att jag gillar lukten... och det skall vara med mjölk som dryck till...

/Thomas
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag gillar surströmming, trots att man är sörlänning. Har heller inget emot doften, det luktar ju mat. :D
Användarvisningsbild
av Loner
Jag vill ha både nubbe och öl till min surströmming, och tunnbröd, röd lök och gräddfil.

MUMS!

/L
Användarvisningsbild
av camaro69
Guligan skrev:Jag gillar surströmming, trots att man är sörlänning. Har heller inget emot doften, det luktar ju mat. :D
Om du tycker det luktar mat. Vad och var, äter du i vanliga fall? :wink:

Tacka vet jag en beltbuster steak på Texas Long Horn.
Användarvisningsbild
av falcon
Hur gott som helst, dock så tänker jag på andra och käkar det bara när jag ska vara ledig 2dar eller mer då det har en tendens att lukta lite illa om en ett par dagar efter åt :D
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]