Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JRS
har en 945 97 som inte kyler alls, har bytt fläktstyrning, så elektroniken funkar, men
ingen kyla, har inte kollat täthet osv. men kom att tänka på min utetempmätare som alltid visar -188 grader
har den nåt med funktionen att göra, kan man koppla förbi för att kolla om det är ett så enkelt fel,,,,,,,?
Användarvisningsbild
av Janne3
Kan nästan garantera dig att du har en läcka i kondensorn eller i de slangar som kommer från den , gummi /aluminium far in och kolla täthet (eller om du vet vart presostaten sitter (tryckvakt) bygla den fram och tillbaka och kolla om kompressorn slår till då har du läkage
av I.H.P
Utetempmätaren som sitter i instrumentet har inget med ECC att göra.
//Björn
Användarvisningsbild
av JRS
ok,,tack för svaren,,blev som vanligt, verkstad,,, verkar som om det finns lite olika uppgifter om vad som styr kliman efter
utetemp, killen på verkstan slog upp i nån verkstadshandbok och där finns uppgift om att utetempmätarn har med kliman att göra,
på min bil sitten nån form av givare på nåt som ser ut som en liten tank till ecc-n, denna är tydligen en tryckvakt för att få varning vid läckage,
åxå nåt som det finns olika uppgifter om,,,,verkar lite konstigt med så många olika uppgifter om vad som gäller.....
av I.H.P
"Tanken" sitter till höger om motorn, vid torpedväggen?
Det är isf torkfiltret och givaren är en pressostat som styr kompressorns till/frånslag.
Den varnar dock inte för för lågt tryck.
ECC har en yttertemperaturmätare som sitter i luftkanalen efter kupefläkten.
//Björn
Användarvisningsbild
av JRS
Har haft den på verkstad, läcker , men man hittar ingen läcka, kollat med all utrustning som finns tror jag,
tydligen talar detta för att läckan är inne i bilen, värmepaket med andra ord, så det var väl som det brukar,
det dyraste alternativet, men vi får se om alla spårmedel ger nåt synligt resultat efter nån vecka, läcker ut på
mindre än två dygn verkar det som,,,tack för visat intresse ni som svarat,,,
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Vad kan förra T5:an kostat milen? Kul du fr[…]

Har ingen aning dessvärre :-)

Volvo car UX

Jag saknar att kunna ställa in på halva[…]

Val av motorolja

Jag har kört min 745-a (B234F 16V) på B[…]