Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pliind
Ibland när jag stannar bilen och lägger i P så hör jag ett surrande från lådan? typ som om man skulle blåsa jätte fort på en vindsnurra.. vad kan de va? oljan var bytt i augusti och vad jag har sett så behövs inte oljan fyllas på..
Användarvisningsbild
av igelkottar
Kan det vara filtret?

sedan har jag för mig att det sitter en O-ring när man tagit bort
sumpen som skall bytas, men jag är osäker eftersom det var längesedan jag hade
automat och sedan är det nog inte så troligt att det är samma som du har.

Har länkningen ändrats?

Det är väl det som jag tänker på, men här finns många andra
som kan betydligt bättre än mig. :D
Användarvisningsbild
av Pliind
det enda jag har pillat på min automat på något sätt är väll när jag lägger i D och när jag bytte oljan :P men vart sitter filtret någonstans?? har inte den blekaste om vart det sitter :oops:
Användarvisningsbild
av Claes74
Har iofs inte jobbat med volvo aut. men väl med GM:s, i dessa måste du ta bort sumpen på lådan för att kunna byta filtret, skulle väl tro att det inte är så annorlunda på volvos.
Användarvisningsbild
av Pliind
jaha ok, så jäkla mycket för ett filter? :shock: då lär man byta olja i samband med detta? nuvarande är ju klarröd..
Användarvisningsbild
av Claes74
jepp, ny olja måste du ha oxå.
nu vet jag inte om detta är felet på din bil, det är ganska svårt att veta utan att höra den.
Användarvisningsbild
av Pliind
hade spelat in ljudet men det kommer lite då och då.. 1 gång i veckan typ..
av olha00
Det kan inte vara så att du förväxlar det med ljudet från bränslepumpen? Den kan ju ge ett "surrande" ljud ibland. Oftast när det är lite soppa i tanken och pumpen i tanken är dålig enligt andra på forumet.
Val av motorolja

Det där med oljor en underlig följetong.[…]

Den stora annons-tråden

@fjohan82 , Ja jösses, kan bli nästa &q[…]

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]

Volvo car UX

På grund av skiftet mellan vinter och v&arin[…]