Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jockedentredje
Tjenare!

Bra forum för övrigt!

Nu är det dock såhär att min volvo 945 -92 B230F dör helt utan förvarning när jag kör ibland. Vissa dagar eller veckor går det att köra utan problem

och plötsligt dör den, ibland går det att starta direkt och ibland går det inte att starta utan den dör direkt. Jag kopplade då ur luftmassmätaren och då

gick det att köra igen. Vet däremot inte om det är luftmassmätaren det är fel på utan har hört någonting om att bilen kör på "nödprogram" eller vad man nu kallar det.

Kollade bränslerelät men misstänker att tidigare ägare bytt det eftersom att det står ett datum från 2005 på.

Har även bytt bränslepump (den under förarsätet eftersom att den gamlade surrade något jävulskt)

Kan det vara styrenheten ?

Sen en annan fråga

Jag bytte tändstift och tändkablar för några veckor sedan och sedan dess har det börjat lukta bränt från motorutrymmet efter att jag kört en bit. Man känner lukten när man luktar från motorhuven efter att jag kört en bit

Har kollat runt motorn men hittar inget onormalt.
Fick däremot felkoden knackgivarsignal.

Tacksam för alla tips och hjälp

Vad betyder den felkoden och vad kan lukta bränt?
av ZeoN
börja med att kolla upp så givaren funkar för är den defekt eller kablarna så påverkar det tändstiftens tändningsögonblick
Smäller höger fram

Senaste nytt, på bilsemestern långt he[…]

Det kan vara lite krångligt att veta p&arin[…]

Oki , be at dom letar efter RTTI patch , det var […]

Kopplingspedal knarrar

Provat att smörja själva pedalen? Fukt e[…]