- sön 28 okt 2007, 09:13
Jag är ganska nybliven Volvoägare och kan ännu inte så mycket om Volvo, men jag har fått den infon tidigare från en kunnig kompis om att det satt 16 tums fälgar på 850 när den kom 1992. Sedan gick man ner till 15 tums fälgar året därpå för att återigen gå upp till 16 tum 1997. Det sitter mycket riktigt 5-bultade 16-tums fälgar på min 855 GLT -97 som jag köpte i febr i år så så långt verkar detta riktigt, men nu har jag pratat med min mekaniker där jag brukar lämna bilen för service och han är väldigt duktig på Volvo och han påstår att det alltid varit 15 tums fälgar på Volvo 850, utom just det allra sista modellåret 1997 då det blev 16 tum.
Något av dessa påståenden måste ju vara fel. Varför skulle jag ha fått info från kompisen (som är väldigt duktig på bilar) om att det satt 16 tums fälgar på 850 1992 om det inte finns någon substans i detta? Vad är rätt och vad är fel? Jag vill gärna veta fakta och inte antaganden eller gissningar. Tackar på förhand för all hjälp.
/Per
Något av dessa påståenden måste ju vara fel. Varför skulle jag ha fått info från kompisen (som är väldigt duktig på bilar) om att det satt 16 tums fälgar på 850 1992 om det inte finns någon substans i detta? Vad är rätt och vad är fel? Jag vill gärna veta fakta och inte antaganden eller gissningar. Tackar på förhand för all hjälp.
/Per