NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _lucifer_
Var inte det här en prototypskiss på nästa generation av S60 om jag inte minns helt fel?!
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag vet inte men det står s40 på bilen..
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ja. undrar om de nya volvona kommer att se ut så där, man får väl se hur xc60 kommer att se ut för den ska väl komma nästa år?
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Jag vet inte om det är meningen, men grillen liknar lite nya Mercedes C-klass på nått sätt. Mercedes, Audi och säkert fler bilar har börjat med större mer distinkta grillar... är det nån ny trend?!
Användarvisningsbild
av _lucifer_
"There have been numerous rumors about the fate of the next Volvo S40 and S60. One rumor suggested that the next S40 would be positioned as a 3-Series Fighter. Now comes another rumor that the S40 and S60 lines will be fused into one mid-size model. These new renderings from Auto Motor & Sport Sweden show the new mid-size sedan that takes cues from the XC60 SUV Concept and the new S80. "

http://www.thetorquereport.com/european_cars/
Användarvisningsbild
av AndreasC
Tycker helt klart att den är snygg men jag är en "sucker" för vågade former.
av Christian_m
Vill minnas att båda bilderna ska föreställa nya S60. Bilderna presenterades i AMS respektive Teknikens Värld för ett par månader sedan efter att Volvo bjudit in några journalister där Steve Mattin under ett väldigt kort ögonblick hade visat bilder på en designstudie på nästa S60.

Det är vad mitt minne säger mig, den andra bilen är jag säker på dök upp i en av tidningarna efter detta möte, de första bilderna är jag inte lika säker på, men nästan.

Edit: Sökte lite på google, och TV har presenterat bilderna i första inlägget som nya S60, sen har väl någon lekt lite till och döpt om den till S40.

Teknikens Värld: Länk

AMS: Länk

Bakpartiet är ju betydligt roligare på TV's photoshopbilder iaf...
av DanneF
när kommer nästa generations s40/v50 igentligen? finns det nått spikat år?
XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra ell[…]