Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Vinkeln17
Hej!
Har en b230fk som sitter i en Volvo 945 från 1992 som jag har rensat lite onödig el ifrån och bytt kamrem osv, lite service, men nog om det så efter bytet och rensningen så startade den och gick väl som den brukade

Men sen tog jag av batteripolen igen då jag inte var klar med den invändigt så kunde ändå inte köra, då jag hade slitit ur i princip hela inredningen i bilen ner till karossen för å laga rosthål osv.

Och nu när jag var klar invändigt å satt tillbaks allt, så satt jag på batteripolen och då började alla blinkers att blinka och det klickar i blinkersreläet (kände ovanpå med handen), något form av larm??

Men tror inte denna har immobilizer då jag läst mig till att den ska stänga av bränslepumpen och den surrar ju som vanligt i tändningsläge 2 fortfarande…

Sen när man vrider till start så drar den inte ens runt startmotorn utan klickar till/ smäller en enstaka gång bara. Ingen säkring är bränd, tror smällen kommer från startmotorn, några idéer? Kan det vara elfel eller startmotorn som bara gett upp av sig själv?
Visa din semesterbil(d)

En resa södervut Via Hamburg till Freiburg &[…]

Normal förbrukning D4?

Ja och fasa i nedför och släpp i uppf&ou[…]

Det går att kolla med besikigaren. Reglerna […]

Green Pearl - XC70

20 år gammal bil hade lyckats dimma ut och s[…]