- Idag, 11:58
Håller på att försöka få igång grannens robotklippare......
Har lagat kablen tidigare utan problem med hjälp av en transistorradio. Där är ju ett knattrande ljud över slingan när den är hel, men denna gång är där inte det. Jag har ohm mätt slingan och fått ett godtagbart värde. Mäter jag mellan vänster kabel och ledslingan får jag halva värdet (logiskt). Men mäter jag mellan ledslingan och höger kabel får jag MΩ (avbrott). Några idéer??? Felet kom när dom lyfte upp ett träd med rötterna
men dom kortade (ska inte vara gräs där mera) av och skarvade ihop kablen. Misstänker att ledkablen blivit skadad, men eftersom jag inte får någon signal i kablen så hittar jag ju inte eventuellt kabelbeott. Några idéer????
Har lagat kablen tidigare utan problem med hjälp av en transistorradio. Där är ju ett knattrande ljud över slingan när den är hel, men denna gång är där inte det. Jag har ohm mätt slingan och fått ett godtagbart värde. Mäter jag mellan vänster kabel och ledslingan får jag halva värdet (logiskt). Men mäter jag mellan ledslingan och höger kabel får jag MΩ (avbrott). Några idéer??? Felet kom när dom lyfte upp ett träd med rötterna
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
- By kievY