- tis 12 jun 2007, 20:01
Jag är nybliven ägare till en S80 -99 med ett konstigt problem med den originalmonterade telefonen. jag tänkte att jag skulle köra ett kontantkort i den då jag även har en nalle som används mest. Gick in på en Telia butik och handlade ett kontantkort som monterades i telefonen. Telefonen startar och frågar efter PIN-kod och sedan händer ingenting, provade med mitt (lilla)kort som jag har i nallen som jag fipplade fast i en ram för att kunna prova om telefonen fungerade överhuvudtaget. Inga problem med det kortet och inte heller med ett Telenor kontantkort, gick tillbaka till Telia butiken och snackade med dem, fick ett nytt kort som inte heller fungerade, tillbaka till butiken där man aktiverade abonnemanget via en "vanlig" mobil och fick ytterligare ett kort som inte fungerade. Efter ytterligare ett besök så bestämde vi att det kan bero på att alla Telias kort i dag är så kallade 2/3D kort. De beställde ett rent GSM-kort som anlände idag som då enligt dem skulle fungera utan problem... men inte fungerade det... Är det någon annan som har problem med "nya" telefonkort eller är det bara jag, och vad kan man göra åt det.. att använda annan operatör känns inte aktuellt i norra Sverige...
EDIT: Har just efter lite letande hittat det jag söker
Blev lite ivrig när jag hittade ett bra forum.. :twisted:
EDIT: Har just efter lite letande hittat det jag söker