- lör 24 jun 2023, 12:08
Tja!
Jag har en Volvo v70N Ocean race 2.4t 2002 som har rullat 22.500mil.
Den har ett tickande ljud som låter oavsett om den är kall eller varm.
Min tanke var att det var lite olja. Så jag passade på att byta till en lite fetare olja 5w40 men ljudet kvarstår.
Den har helt ifylld servicebok och alltid sköts pedant av förra ägaren. Han hade ägt den i 10 år.
Den hade rullat ungefär 20mil det senaste året innan jag köpte den.
Han hade precis bytt VVT drev innan också.
Sen vet jag att dessa motorerna ofta tickar lite och jag är inte jätteorolig att det är något allvarligt fel.
Dock är det störande att det låter som att man har lite olja hela tiden och det påpekas ofta av andra personer.
Tänkte bara om någon kan komma med förslag på vad det kan vara och hur man kan åtgärda problemet.
Mvh
Jonathan
Jag har en Volvo v70N Ocean race 2.4t 2002 som har rullat 22.500mil.
Den har ett tickande ljud som låter oavsett om den är kall eller varm.
Min tanke var att det var lite olja. Så jag passade på att byta till en lite fetare olja 5w40 men ljudet kvarstår.
Den har helt ifylld servicebok och alltid sköts pedant av förra ägaren. Han hade ägt den i 10 år.
Den hade rullat ungefär 20mil det senaste året innan jag köpte den.
Han hade precis bytt VVT drev innan också.
Sen vet jag att dessa motorerna ofta tickar lite och jag är inte jätteorolig att det är något allvarligt fel.
Dock är det störande att det låter som att man har lite olja hela tiden och det påpekas ofta av andra personer.
Tänkte bara om någon kan komma med förslag på vad det kan vara och hur man kan åtgärda problemet.
Mvh
Jonathan