Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.

Har en V70N med B5234T3 motor som jag skall sätta nya spridare i.

Ja har kollat spridarna och de e bruna, nummern har jag inte just nu här.
Enligt Volvo skall jag ha 9186060 spridare, men de vänder till bosch 0280155830, alltså blåa om jag förstår rätt.

Vad är det för skilljnad med dessa två?
Egenteligen vill jag bara veta om jag kan sätta in de blåa istället för de bruna som nu sitter i bilen.
Kör BSR stage 1 software.
Bry dig inte om färger. Det finns kanske tio färger på insprutare. Men det finns flera tusen olika insprutare. Kolla här: http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm
Så gå så långt du kan komma med dom Volvouppgifter du har.
Dessvärre så finns det ingen korsreferens i den tabellen. Du får forska fram några olika tänkbara typer och sedan kolla data i tabellen.

Ett tillägg: Boschnummer skrivs lättast så här: 0 XXX XXX XXX. Alltså, det börjar med Noll, sedan kommer tre grupper med tre siffror i varje grupp och mellanslag. Ibland kan det vara fler siffror på någon variant, men det är bara att fortsätta skriva.
Bosch skriver själva så. Därför svarar t.ex Google direkt med Boschtext till det aktuella numret.
Du måste ha de spridare som din motormapp är anpassad för! Låter spontant konstigt om det sitter bruna spridare i en vanlig T5a. De har väl ljusblåa original?

Har du problem med bilen eller varför ska du byta?
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]