- tor 19 apr 2007, 11:37
Det är klart att de har sina motsvarigheter, vad jag syftade på var att tysken i gemen har råd att serva sin bil på ett annat sätt än vad medelsvensson har.....på samma sätt som han har råd att maxutrusta bilen.
Det finns ett rätt så skoj talesätt om Tyskar & deras bilar.....Den tyske mannen rangordnar sina älskade tillhörigheter i följande ordning;
Bilen, Hunden och Frun !
Det ligger faktiskt en nypa sanning i detta när man ser på hur väl många bilar tas om hand & sköts i Tyskland. Kan väl liknas vid Bilentusiaster som Jagrullars medlemmar.....som i många fall prioriterar sin bil HÖGT!
Det är ju bara att ta en titt på Sveriges vagnpark, dvs åldern på de bilar som svensken kör runt med jämfört med Tyskland för att förstå det hela.
Ja, det är definitivt ingen dum idé att köpa en bil i Tyskland....speciellt om man köper den av en privatperson (tysk) eller hos en märkeshandlare (dyrare).
Min nuvarande bil är faktiskt svensksåld, men min förra (854 turbo) hämtade jag hem fråm München, bilen köptes av en tysk privatperson & det var verkligen värt det.....i alla avseenden.
V70n Bi-Fuel -03 Automat