Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

martin1980 skrev: ons 29 jan 2020, 21:38 Hej!

Jag undrar om man konfigurerar sin bil på Volvo med polestar optimering från fabrik.

Gör de optimeringen när dom bygger bilen eller när den kommer till återförsäljaren?
Det görs hos ÅF som även ska reg.besiktiga bilen med den nya effekten.
Användarvisningsbild
av Nexus
När ja pratade med cederfeldts bil så registeras inte de bilar som de lämnar på volvo för optimering. Man fick bara ett dokument att bilen är optimerad....
Derank skrev:regbes får man göra själv, och det är helt frivilligt.
"frivilligt" Är det inte direkt. Men det är ditt ansvar att det görs.
Jag hade faktiskt med "Besiktning ECM" för 900kr efter rabatt på offerten när jag la till Polestar. Det tolkar jag som att Volvo här i Örebro faktiskt skötte detta åt mig. Tolkar jag det fel?
seqerlars skrev:Jag hade faktiskt med "Besiktning ECM" för 900kr efter rabatt på offerten när jag la till Polestar. Det tolkar jag som att Volvo här i Örebro faktiskt skötte detta åt mig. Tolkar jag det fel?
vissa handlare sköter det innan leverans då står korrekt effekt
Derank skrev: tor 30 jan 2020, 00:53 regbes får man göra själv, och det är helt frivilligt.
Min handlare ordnade min registrering besiktning :-)
Klart man kan få handlaren att regbesa den ochså, här ligger åf vägg i vägg med bilprovningen, så här brukar det gå.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Volvo 945 STARTAR EJ

Om där inte är någon kompression i[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

Jag svarar mig själv, och ja, det verkar ju v[…]