Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av teamturbo
#1356960
Tjena

Hämtade ut min V60 T8 i mitten av Dec och har läst att i 2020års modellerna skulle det sitta ett större batteri, men har även läst att de större batterierna började inte monteras förens V46 så vet inte vilket som är rätt.

Men i vilket fall, hur kan man veta vilket batteri som sitter i min bil?
När jag laddat fullt så står det 40Km på hybrid läge och 45km i Pure.

Min bil står att den tillverkades 2019 Nov så vet inte exakt i Nov
av Lockis
#1356962
teamturbo skrev:Tjena

Hämtade ut min V60 T8 i mitten av Dec och har läst att i 2020års modellerna skulle det sitta ett större batteri, men har även läst att de större batterierna började inte monteras förens V46 så vet inte vilket som är rätt.

Men i vilket fall, hur kan man veta vilket batteri som sitter i min bil?
När jag laddat fullt så står det 40Km på hybrid läge och 45km i Pure.

Min bil står att den tillverkades 2019 Nov så vet inte exakt i Nov
Du lär ha fått det större batteriet. Om inget annat så ska väl batteri storleken anges i fordons registret?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1357057
4ever skrev:Står på sidan 611
... i världens minst lästa bok :-)
Batteri V60 MY20 (2).JPG
Batteri V60 MY20 (2).JPG (54.33 KiB) Visad 1979 gånger
av teamturbo
#1357082
Tack för infon, laddade ner manualen via Volvo On call och där stod det 11,6kwh så verkar ha det stora batterier.

Jag har ju inte haft bilen under varmare tider, men kan det vara så att under sommaren att det blir längre än 45km räckvidd på mätaren vid fulladdat?

För har varit någon kall dag som det bara blivit 38km på Pure läget vid fulladdat.
av Neno
#1357233
Hur såg körsträckan ut?
Stadskörning? Många start stop?
AC på?
Yttertemp?
Är lite nyfiken medan jag väntar på min.
Tompalompa skrev: sön 05 jan 2020, 20:39 Jag tror inte att den säger längre än 45km även fast det är varmt. Jag har dock kommit ca 52km som längst med det batteriet.

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]