Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Teletha
Hej!

Har för närvarande leds som drar 32,4 W i halvljusen och detta är då för lite för att inte varna om trasigt halvljus.
Jag undrar då om ni vet vad minimum effektförbrukningen borde vara för att få bort varningen. Behöver jag nå 55~W som en vanlig halogen lampa ligger på eller kan man nå 40-46W ?

Då jag har 20W eller 12W ballast/motstånd att välja på och vill helst inte använda 20W då motståndet blir för varmt för att gömma undan inuti lyktan. Tänkte ifall någon vet rakt av, annars får jag testa mig fram :)
Användarvisningsbild
av jiha1968
Tyvärr måste jag rekommendera att byta tillbaka till halogen, så slipper du bekymmer.
LED i halvljuset kommer inte att uppskattas av mötande eftersom ljusbilden blir fel. (trafiksäkerhet....)
Användarvisningsbild
av jiha1968
mikebike skrev: fre 05 jul 2019, 09:41 På den plattformen är det enklare att modifiera eller byta ut mätshunten.
Klart det kan gå, men strålkastarna är fortfarande endast ment att nyttas med halogenlampor...
Inte särskilt skönt att möta bilar med xenon/LED-konverterade Halogen-strålkastare...
av mikebike
jiha1968 skrev:
mikebike skrev: fre 05 jul 2019, 09:41 På den plattformen är det enklare att modifiera eller byta ut mätshunten.
Klart det kan gå, men strålkastarna är fortfarande endast ment att nyttas med halogenlampor...
Inte särskilt skönt att möta bilar med xenon/LED-konverterade Halogen-strålkastare...
Jag har ingen erfarenhet av att sätta in LED, men med tanke på att chippen har mycket större yta än en glödtråd borde det vara svårt att få till det med reflektor för halogen.
Däremot körde jag många år med Xenonkonverterat halvljus med bra resultat. Inga mötande som blinkade. Det gjorde de däremot på Pappas X5 med original Xenon. :-)
serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr m&arin[…]

Kolvringar etc b4b

Där blir alltid en "kant" (vän[…]

Bensinpriser v2

Uh-oh.. Iran stänger Hormozsundet. 20% av v&a[…]

Service Peugeot 107

Köpte en amerikansk (Thinkdiag) som är b[…]