Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Ny här - helt ny...
Min son har köpt en V70N 2.5T 2006.
I denna sitter en HU 650 och uppenbarligen är det performance nivå på högtalare och enhet.

Nu till saken - han vill ju ha mer tryck. Och det är inte svårt för det låter skit - det verkar som om membranen har torkat sönder? Det låter helt enkelt spräckt - nästan runt om.

Så jag undrar följande saker:
Kan jag sätta dit en förstärkare, vilken som helst?
Finns det kablar under passagerarstolen från HU till förstärkaren?
Går dessa kablar till de fyra högtalarna?
Om jag köper ett Volvo-slutsteg, kan jag då koppla in en basmodul till det? Eller stödjer ens huvudenheten det?
Kan jag köpa vilka eftermarknadshögtalare som helst? Bara de är 6.5" och 2" djupa fram och 2.6" djupa bak?
Skulle ni kosta på er att montera tweeters? Det finns ju galler och jag har "hört" att det finns kablar framdraget från början.
Volvos högtalare i High performance är ju sällsynta på bildelsbasen och dessutom är de ju ganska dyra jfrt med om man köper ett par JBL.

Ja - det här var en början.

Tack på förhand,
Chevan
Börja med bara högtalarna, se hur det blir. Det är inte ogjort arbete oavsett vad du gör sen.

Valfri 6,5or med tillräckligt tunt monteringsdjup ska funka ja. Värm originalen och vrid loss ur befintliga hållare som du sedan skruvar fast de nya i. Köper du med tweeters använder du delningsfiltret som följer med högtalarna.
Du använder kabeln till ordinarie högtalare och skarvar på delnings filtret du får med högtalarna enligt dess anvisningar. Det kan finnas fördraget men det förutsätter original tweeters med inbyggda delningsfilter för att vara nån idé.

Det är samma slang på alla tre bilderna[…]

Fick tillbaka den efter nästan 3 måna[…]

@fjohan82 , Du kör vidare något &ari[…]

Som jag förstår så tvärdog b[…]