Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Någon mer som har detta problemet på sin T8? Var i kontakt med verkstaden och det skall komma en fix för bilen tidigast i slutet av Januari men då är ju halva vintern förbi, får meddelandet oavsett tanknivå, hur mycket soppa behöver den liksom?

Någon som vet någon trevlig fix/workaround? Timer verkar ju fortfarande funka bra som tur är, bara direktstart som brukar bugga (inte alla gånger bör ju tilläggas vilket kanske är ännu lustigare...)
Det är ett känt problem... Volvo jobbar med en fix. Vad jag hörde skulle den inte komma förrän i februari :mad:
Min XC60 T8 har fortfarande en massa skitfel som inte är fixade, en del blev rättade vi den tidigare uppgraderingen av mjukvaran men det är fortfara fel kvar.
- Parkerings sensorerna larmar utan anledning.
- Värmen startar inte på grund av låg bränsle nivå.
- Rattvärmen går inte alltid på max fast den är inställd på max.
- Sensus håller på att uppdatera hela tiden... Inne på andra veckan nu.
- Osv.
JAnd skrev: tor 03 jan 2019, 12:14 Nix, detta är ett känt problem och har inget med användandet av appen att göra.
Jag lämnar in min T8 i morgon... Jag återkommer om det löser problemet

Problem finns kanske bara på T8?
Nope min D4 gör likadant. Men jag bara provar att starta igen och då går det igång. Detta vid direkt start. Väldigt sällan jag använder timer funktionen.
Service Subaru XV

Vi körde några mil i helgen, och den fu[…]

Nej, men jag ville förtydliga om nu någ[…]

D4 VEA dricker olja

Hoppas du fortsätter att uppdatera oss n&aum[…]

Kontakten för släpvagnsbelysning

Jag är inne på dessa sedan tidigare, m[…]