Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har haft min V70 inne ett par gånger för att försöka få ordning på ett missljud från ratten. När verkstaden tagit bort kåpan som sitter bakom ratten så har dom gjort små brytmärken i plasten. Dom har varit väldigt tillmötesgående och trevliga i sitt bemötande så även fast det stör mig så vet jag inte om jag har hjärta att klaga på detta.

Vad hade ni gjort?

mvh J
Rådlös skrev:Hur gammal är bilen och i vilket skick är den rent allmänt?
Om du t.ex tänker dig att sälja bilen och den samtidigt har ett antal märken efter dörruppslag och "prickig" vindruta och strålkastarglas m.m så torde inte några små brytmärken ha någon större betydelse.
Den är i stort sett i nyskick i övrigt. Är från 2016, är väldigt noga med bilen så det är därför det stör mig lite. Samtidigt så känner jag mig så sjukt petig och gnällig när jag tänker på att anmärka på det. Men är helt säker på att dom inte var där innan. Kåpan som sitter där är två delad och det verkar som man måste dela på den för att komma åt det som är innanför, det är när dom gjort det som jag tror märkena blivit. Det är ju inga sprickor utan det är små vita märken i den svarta plasten.
Här borde den finnas https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... 5por/Alla/

Hur man byter hittar du på Volvos tillbehörssida :) https://accessories.volvocars.com/Insta ... 8-)%202016
Ahh, det var den kåpan du menade. Den har jag inte tagit bort själv, så den vet jag inte hur den är att få bort :/

Men det ser ju ut som att dom har använt en skruvmejsel istället för falsben i plast, det är ju att be om märken tyvärr. Möjligt att det kan gå att slipa till, men det är ju ändå tråkiga märken som man inte ska få.
Otroligt klantigt gjort av personen som brytit upp det, som Steffe3 säger har de inte använt falsben i plast. Jag skulle åkt tillbaka och begärt att de byter plasten, kommer inte kosta många kronor för dom.

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]

Okej, ska testa det