Calix tillverkar ju åt Volvo i Volvos namn. Så det som dom säger passa till Volvo måste ju stämma. Det måste ju vara samma delar som dom lägger i en annan kartong som det står Volvo på.
Om en slangvärmare har inbyggd cirkulationspump, så cirkulerar det ju garanterat bäst.
Jag har ett förslag som jag bara delvis har sett och upplevt "live". Det finns en cirkulationspump som säljs inom fritidsbåtbutikerna. Det är en väl beprövad konstruktion och avsedd för motorkylvätska. Johnson Pump heter den och jag skall återkomma med mera uppgifter om den. Du har säkert hört talas om en bränsledriven motorvärmare som satt i dom flesta Volvo på sena 80-talet och hela 90-talet, Volvo Flygmotor 091B. (Det finns en dieselversion också) Den här cirkulationspumpen ingick i Volvo Flygmotors 091B. Det var så att värmaren värmde bara kylvätskan och pumpade vätskan till bilens kupéelement. Elektronik styrde kupéfläkten så att det blåste varmt. Och motorn blev naturligtvis varm också.
Den pumpen säljs som sagt av båttillbehörsbutiken. Men (nu kommer det märkliga) båtbutikerna tar bara 2/3 av priset för en ny pump som vad Volvo skulle ta för reservdelspriset till sin värmare (som säljs av Ebersprächer i dag). Det är exakt samma pump men billigare i båtaffären! Annars brukar allt vara tvärtom när det gäller båttillbehör. (Jag har varit båtägare så jag har erfarenhet av detta)
Jag har haft den aktuella motorvärmaren 091B i en 245 -92 så jag har sett detta på nära håll. Om du är händig och kan klura ut ett bra ställe för att sätta cirkulationspumpen så får du ju till en bra värmeanläggning till din slangvärmare. Den går på 12 volt.
Här är pumpen!
https://www.seasea.se/cirk-pump-cm10p7-12v-16mm
Och det är den 8900 som i så fall skulle gälla för dig. Och frågar du Volvo så kostar den mer än 2 500 kr.