Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Hej,

Någon mer med en 60-bil som upplever att solskyddet på förarplatsen inte ligger helt mot taket?
På pass.sidan ligger det helt mot taket, men på förarsidan går det att trycka upp något mot taket, varpå man märker att det är skillnad på de båda solskydden i uppfällt/uppvikt läge. Ska det vara så eller har det kanske "slagit sig"?

Huvlåset på vänster sida glappar något, märks bara om man trycker på huven i framkanten på vänster sida. På höger sida är det helt stumt, som man tycker att det borde vara. Är det byte eller justering som görs?

Inga stora saker men tänkte påtala detta i samband med service...
Användarvisningsbild
av LazerHawke
fjohan82 skrev:Hej,

Någon mer med en 60-bil som upplever att solskyddet på förarplatsen inte ligger helt mot taket?
På pass.sidan ligger det helt mot taket, men på förarsidan går det att trycka upp något mot taket, varpå man märker att det är skillnad på de båda solskydden i uppfällt/uppvikt läge. Ska det vara så eller har det kanske "slagit sig"?

Huvlåset på vänster sida glappar något, märks bara om man trycker på huven i framkanten på vänster sida. På höger sida är det helt stumt, som man tycker att det borde vara. Är det byte eller justering som görs?

viss justering kan göras med huven den är såpass lätt att den inte går i lås riktigt brukar få trycka till den litegrann på höger sida på min s60
Användarvisningsbild
av fjohan82
LazerHawke skrev:
fjohan82 skrev:Hej,

viss justering kan göras med huven den är såpass lätt att den inte går i lås riktigt brukar få trycka till den litegrann på höger sida på min s60
Okej... Min huv låser alltid, inget problem att få igen den. Det är det vänstra låset som glappar när huven är stängd. Inte mycket, men det ska väl vara helt stumt när huven är stängd och jag trycker på huvens vänstra framkant, precis som det är på höger sida?

Vi använder en från Biltema för ba[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]

Jag har hittat i USA och på Skandix. Men fin[…]