Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har ett lätt irriterande problem på min XC60 MY16, uthämtad i maj -16.

Förarstolen och mittkonsolen – alltså armstödet – går i varandra lite lätt och det knarrar när jag kör över ojämnheter. Sticker jag in handflatan emellan så slutar det knarra. Det är läderklädsel i bilen.

Jag skulle kunna lägga något emellan men lite tråkigt på en ny bil, jag skulle också kunna lämna in den men väntar helst tills det är dags för service i så fall. Någon som haft liknande problem och sitter på en smart idé?
På en så ny bil hade jag åkt in direkt! Men då du verkar vilja vänta kanske ett "tappskydd" kan vara ngt?

Bild

Behöver inte nödvändigtvis vara med text. Finns neutrala oxå. Du hittar dem billigt på Ebay och Aliexpress. Sök "Volvo seat spacer" eller "car seat spacer"
Knarret sitter mellan ryggstödet och armstödet... skulle jag ju skrivit! Och tappskydd har jag köpt sen tidigare fast inser nu att mina är jäkligt fula i jämförelse :D

Får ta och åka förbi verkstaden, har jag tur är det bara något som ska flyttas några millimeter.
zakkeri skrev:jag har också samma problem..
+1

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]