Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av germanbug
Upptäckte idag att info.skärmen i mitten inte startar. Vad kan ha hänt, och vad kan man göra åt det?
För nu kommer jag inte åt varken radio eller de andra funktionerna som man styr därifrån.
Min årsmodell är -14, och har 7" skärmen.
Användarvisningsbild
av germanbug
Efter lite sökande så hittade jag på var och vilken säkring som skärmen är till... under passagerarstolen. Men den lilla rackaren till säkring vill sitta hårt så jag vågade inte ta till något lämpligt "verktyg" för att kunna plocka ur den.
Så det får bli ett verkstadsbesök ändå.
Perra83 skrev:Säkring?
Användarvisningsbild
av germanbug
Har idag varit till verkstaden och fått felet felsökt. Och det visade sig att de hittade tre felkoder + att skärmen hade gett upp. Så nu är en ny tid bokad för byte av skärm och omprogrammering om 1,5 vecka.
Någon mer som har varit med om liknande? Vad som kan ha orsakat felet?
Användarvisningsbild
av drawman
Hände min syster, hon har en V40 D2, när bilen va ca 1,5 år gammal så la skärmen av. Volvo bytte den på garantin och efter det har den fungerat felfritt..
Användarvisningsbild
av germanbug
Ok, då verkar det vara en småallmänt fel med andra ord...
Då är det bara att hoppas att den nya håller längre.
drawman skrev:Hände min syster, hon har en V40 D2, när bilen va ca 1,5 år gammal så la skärmen av. Volvo bytte den på garantin och efter det har den fungerat felfritt..
av wetterstrom
undra hur det blir efter 10-15 år idagens bilar med skärmar som styr allt , kan ju lika gärna köra bilen till skroten antar jag , kostar väl en bra slant att sätta i en ny skärm o progvara mm om man inte har något som täcker kostnaderna
Användarvisningsbild
av MartinS
Der var väl ungefär så man resonerade när ABS och elhissar kom ut på marknaden....

Startar du kalibreringen efter du bekräftat t[…]

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Kamremsbyte V70N

Hej. Jag är ny här på forumet, s&a[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]