Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mickius
Hejsan har litet problem med bilen. Har testat 3 olika uppsättningar hjul då jag haft vibrationer mellan 70-125 i bilen.

2 st 19" och ett sett 20"

Den 2 första har de skakat hela tiden vid dessa hastigheter men nu sista uppsättningen ett par 19" Så skakar det inte vid normal körning utan endast vid gaspådrag. Släpper ja gasen så slutar det helt eller normal körning så känns det inte heller.

Sätter ja på mina 16" Dubbdäck känner jag inget alls.

Vart ska man börja felsöka? Motorbussning? Drivknut?
av Mickius
Den kommer inte hissas o stå helt rakt när jag börjar känna på sakerna.

Kom på att när ja körde med mina förra 18" hade ja inte detta vibrerande heller. Endast känt de med 19"/20". Körde 80 mil här om dagen med mina 16" o man känner inget med dessa?

Blir de sådan skillnad när man går upp i storlek och mindre däck?

18" körde ja 245/40 på. Nyaste uppsättningen 19" 215/35
av Alexas
Mickius skrev:Fann felet. En centrumring hade gett sig. Så bytte alla och nu går den som en dröm
Vad roligt att du hittade felet :D Vad menar du med att den hade get sig? Va den bruten?
av Mickius
Alexas skrev:
Mickius skrev:Fann felet. En centrumring hade gett sig. Så bytte alla och nu går den som en dröm
Vad roligt att du hittade felet :D Vad menar du med att den hade get sig? Va den bruten?
Yes. Hade troligtvis kommit snett och sen gått sönder när vi drog åt. Eller varit trasig innan det monterades.

Så hjulet blev inte helt centrerat då det är flytande hjulbultar som sitter på den.

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)